Thursday, September 15, 2011

Mohon Ganti hati yang Baru T_T

Assalamualaikum warahmatullah..

apakbr semuanya? semoga dalam keadaan sihat hati , fizikal juga mental . inshaAllah.

sehari-hari ku lalui, seakan cepat masa berlalu...bahang kesedihan kian membakar hatiku...tapi, hatiku ada sesuatu yang ingin diluahkan...namun aku kurang pasti apa luahan yang ingin di kemukakan..

seseorang (USA) bertanyakan aku : Ukhti, how's your Iman?
selesai saja membaca soalan tersebut, aku seakan menganggukkan kepala..

and yes...aku sedang mencari rasa hati ku..luahan dari hatiku..keikhlasan hatiku dalam menutur bicara..kasih hatiku dalam memberi cinta.. :'(( dimana hatiku yaAllah? kenapa seolah olah aku seperti tidak tersentuh apa apa dengan nasihat mereka? mengapa aku seolah tidak ikhlas dalam berbicara..? kenapa setiap bait kata mereka, aku terluka...? kenapa hatiku cukup senang terasa terluka..? kenapaa..?

semenjak dua menjak, tutur ku seakan kering tidak basah lagi....hatiku semakin susah untuk memberi sesuatu yang bermanfaat.. astagfirullahal azim...tiba tiba tadi, terlintas di benak ku..sepotong hadith Rasulullah “Jika kamu tidak disibukkan dengan perkara-perkara yg besar, nescaya kamu akan disibukkan dengan perkara-perkara yang remeh"

mungkin kesibukan ku memikirkan hal dunia membuatkan hatiku merana...terasa hatiku telah TER-rosak / TER-halang dari sesuatu yang memang hati tidak inginkan..mungkin kah aku dalam situasi ini "mengapakah harus anda merosakkan hati dengan dosa sedangkan hati itu benci kepada dosa.."

T_T atau hati ku telah terkena 


4k : Kutil + Kurap + Kudis = Kuman
Kutil : Kurang telitiKurap : Kurang rapi
Kudis : Kurang disiplin
Natijahnya, Kuman : Kurang Iman.


ASTAGFIRULLAHAL AZIIM...

yaAllah, jauhkan aku dari semua itu yaAllah..

‎"Walaupun kamu membelanjakan semua (kekayaan) yang berada di bumi, nescaya kamu 
tidak dapat mempersatukan hati mereka, akan tetapi Allah telah mempersatukan hati 
mereka. Sesungguhnya Dia Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana. (Al Anfal 8:63)

aku rindu bertemu mereka yang telah Kau sentuh hatinya dengan hidayahMu..Aku rindu untuk berkongsi cerita dengan mereka tentangMu..aku rindu mendengar khabar mereka dalam menjalankan seruan ibadah kepadaMu...aku rindu semua nya yaAllah...pertemukanlah aku dengan mereka yaLathif..walau dalam sekelip mata..pelukan cintan dari mereka..yang berkasih keranaMu.. yang bertemu dan berpisah semata mata mencari redhaMu.. 

aku mengharapkan redhaMu dalam setiap tingkahku...andai lalai telah bersarang di hatiku...aku mohon yaAllah...cabutkan ia dari diriku...aku tidak sanggup murkaMu menghukum kelakuanku..ampunkan aku.....

"Carilah hatimu sewaktu membaca al-Quran. Jika tidak kau temui, carilah hatimu ketika mengerjakan solat. Jika tidak ditemui, carilah hatimu ketika duduk bertafakur mengingati mati. Jika kau tidak temui juga, berdoalah kepada Allah, pinta hati yang baru."

jika hatiku telah mati yaAllah...gantikan aku dengan hati baru..yang lebih menghargai segala pemberianMu.. :'(( perkenankan permintaan hati hambaMu ini Tuhan.....:'((

Kata Hati,
♥PrincessSolehah T_T

No comments: