Friday, September 9, 2011

luahan hati

assalamualaikum warahmatullah wabarakatuh..


alhamdulillah, Allah memberi izin untuk kita semua berada dalam bulan kemenangan bagi Umat Islam, setelah berjuang dan menghadapi ujian dalam bulan ramadhan..


dan dalam kesempatan ini..Princess ingin mengucapkan...
SELAMAT HARI RAYA , MAAF ZAHIR & BATIN
semoga setiap amalan kita, di redhai dan di terima oleh Nya yang Maha Esa.amin..


September telah datang, dan kita sedang berhadapan dengan hari hari yang ada dalam bulan ini. Gembira, Sedih, Suka, Tawa, Tangis, Sayu..semua bercampur dalam satu perasaan yang Princess tak tau mcm mna untuk menggambarkan.


semakin melangkah ke hari seterusnya.. semakin terasa sayu hati ini. seorang demi seorang Dia terbangkan ke bumi asing pada diri kita. Menuntut ilmu mencari redhaNya. Berusaha mencari sebuah pulau keredhan dariNya..


yaAllah, Engkau perkenankan lah permohonan kami.. aku akur dengan semua aturan mu tentang kisah pertemuan dan perpisahan yaAllah...tapi ya Lathif, aku sungguh tidak sanggup untuk berpisah dengan dia... dia yang selalu menasihati ku..dia yang selalu menegur ku... semoga, Engkau tetapkan yang terbaik buatnya.. semoga kami dapat bersama sama mengharungi suka duka hidup bersama di bumi anbiaMu nanti ya Rahman...Engkau lah Maha memahami hati kami....


sahabat, aku tau kau kuat untuk menghadapi semua ni. InshaAllah, jangan pernah kenal erti putus asa.. walaupun hatiku sangat berharap dirimu akan dapat bersama kami..namun, aku sedang dan terus mendidik hatiku untuk memahami erti REDHA untuk segala takdir yang telah di catatkan untuk kita semua.


kata-kata cinta dariNya membisikkan di hati kita.. "...apa yang kau inginkan, tidak semestinya baik untuk mu, dan apa yang tidak kau inginkan mungkin adalah yg terbaik untukmu. Allah Maha Mengetahui sedang kau tidak mengetahui.." :') menitis air mataku menaip setiap bait kalaam dariNya, terasa berat menuturkan segalanya..

gambar saat lelah riang bersama =D


mungkin sahabat, riak wajah ku tidak sama rentaknya dengan tangisan yang kuat di dalam hatiku..ketika membaca komen mu di ruang sosial dengan hanya pekataan "UI.." airmataku terus mengalir..,komen seterusnya yang kau hantar "walau, raga kita terpisah jauh, namun hati kita selalu dekat" semakin laju lagi airmataku..lagu yang sering terucap2 dibibir kita, aku harap tidak menjadi kenyataan..apa pun, aku cuba untuk terima segalanya..Moga Allah perkenankan permohonan setiap hati kita..


dan sahabat, aku tidak kuat melihat tangisanmu lagi........
♥PrincessSolehah

No comments: