Tuesday, November 29, 2011

izinkan aku untuk menjaga hatiku



"Sesuatu yang menurutmu baik untukmu, belum tentu baik menurut Allah untukmu. Dan sesuatu yang menurutmu buruk bagimu, belum tentu buruk menurut Allah bagimu”.
“Wahai Allah, aku meminta kepada-Mu kecintaan kepada-Mu, kecintaan kepada orang yang mencintaimu,  serta aku meminta amalan yang bisa mengantarkan aku kepada cinta-Mu.”

“Andai Ia Tahu”
Malam sampaikan padanya...aku mencoba untuk bersikap seolah-olah aku tak pernah bertemu dengannya, kerana aku takut, bila bukan dia yg akan mendampingiku kelak.
Malam sampaikan padanya..sungguh banyak angan bersamanya, namun aku takut kalau semua itu tak pernah ada..


Malam sampaikan padanya...kadang aku siap kalau seadainya ada seseorang yang siap ada disampingnya, walau terkadang akupun tak siap kalau itu benar-benar nyata
maafkan aku ya Allah bila hamba terkadang melampaui batas, izinkan hamba tetap dalam perbatasan, tetap merasa takut akan sesuatu yang belum hamba memilki..
Aku mencintaimu dengan menundukkan wajahku padamu, bukan kerana ku ingin berpaling darimu, tapi kerana...ku ingin menjaga pandanganmu dari panah2 iblis..
Ku mecintaimu dengan tidak melemah lembutkan suaraku padamu, bukan kerana aku ingin menyakitimu, namun kerana aku ingin menjaga hatimu dari bisikan syaitan yang menipu..
Ku mencintaimu dengan menjauh darimu, bukan kerana ku membencimu, namun kerana ku ingin menjaga mu dari penyakit hati yang merebak..

na'uzubillah min zalik, Allah A'alam.. 
Yang ingin Menjaga Hati,
♥PrincessSolehah


No comments: