Tuesday, February 12, 2013

Humood ALKhudher -Keep Me True



Assalamu'alaikum warrahmatullah

Another nice song yang I heard in a day, well ada orang post di Muka Buku pagi tadi (dari a friend of mine). so, bila dengar lagu ni Sangat calming la... alhamdulillah, what I understand from this song is about solat. Please do watch the video, mungkin sudah boleh agak apa maksud yang kan disampaikann from this song.

Basicly, sangat tertarik dengan lirik nya "Solat, adalah waktu rehat ku.. yang menyenangkan hidupku.."

Rasulullah pun satu saat dulu, bersama para sahabat rehat mereka adalah dengan melakukan solat. Dari solat , for me we can minta anything to Him yang menciptakan kita. Yang sangat memahami isi hati kita, yang Maha memberi dan Maha menyayangi HambaNya. And also, solat ni adalah menunjukkan tanda syukur kita tanda terima kasih kita buat Nya.

Firman Nya , dalam Surah Al-Kauthar : Sungguh Kami telah memberikan kepadamu nikmat yang banyak (1), Maka dirikanlah Solat dan Berkorbanlah (2) sungguh mereka yang membencimu adalah mereka yang terputus dari Rahmat Allah (3)

dalam Ayat di atas, Allah mentioned that, He already given us a lot of nikmat. Nothing else He wanted from us only to perform prayer to show our syukur to Him, And He asked us to Infaq some of what had we recieved from Him. (do ignore my broken english, yang penting paham :p mohon belas ihsan dari antum untuk menegur nya) :)) How baik Allah tu dengan hambaNya yang Dia minta dari kita cuma solat dan berikan apa yang telah di berikan for us arah orang lain. Allah a'alam.

moga kita tergolong dalam golongan yang sentiasa mensyukuri nikmat Allah! ^_^ aamin!
enjoy the song!! fi hifzillah~ :D

No comments: