Thursday, October 11, 2012

senyum di akhirnya

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaikum warrahmatullah...
alhamdulillah thumma alhamdulillah alhamdulillah, setelah sekian lama menyepi ana sedaya upaya hadhir untuk meneruskan dakwah bil qalaam ini dengan rasa syukur atas segala nikmatNya. in sha Allah..

hari-hari yang didalui terasa cepat saja berlalu, perjalanan dugaan ujian hadiah kegembiraan semua menjadi satu.. bermacam ragam manusia ana jumpai , bermacam karenah yang harus dilayani, namun semua itu adalah satu bahagian yang mengajar kita apa dia erti kehidupan.. bagaimana menjalani hidup menuju keredhaan Tuhan.

kadang-kadang apabila kita merasa, seakan dunia tidak berlaku adil pada kamus kehidupan kita atau, terasa diperlaku sangat kejam , namun kita teruskan jua langkah demi langkah dan cuba untuk menerima segala ketentuan , pasti! Allah hadirkan sekuntum senyuman yang menenangkan di akhir penderitaan.

Derita pasti hilang dan segala yang di tempuhi pasti menjadi yang terindah untuk diri kita semua, sebab terlalu banyak nikmat dan kurnia Allah hingga tidak dapat di hitung dengan amalan kita.

"Lantas , atas nikmat Tuhanmu yang manakah yang kau dustakan" -surah Ar-Rahman

sekian, wassalam
yang mencuba berlapang dada.

No comments: