Tuesday, April 12, 2011

ikhlas kah aku?

السلام عليكم ورحمة الله

alhamdulillah segala puji hanya kepadaNya..selawat serta salam buat junjungan besar nabi kita Muhammad(صلى الله عليه وسلم) ..alhamdulillah,sampai saat ini..Allah masih meminjamkan nafas buat kita utk menjalani kehidupan seharian kita, menunaikan ibadah semata mata keranaNya..




Tidak ada Tuhan yang layak di sembah melainkan Allah..Melihat kejadian diri..menghayati ciptaan Ilahi, terasa amat kerdil diri ini..:') ya Allah, dalam menjalani ibadah seharian kepadaMu..ikhlas kah hatiku menuturkan kata..ikhlas kah aku membuat langkah..?

ujian yang Kau berikan membuatkan aku tertanya-tanya..adakah aku betul betul ikhlas..atau aku saja berpura.. :'( aku inginkan keikhlasan dan mendapat rahmat serta hidyahMu

aku yakin dgn firmanMu (Tidak Allah menguji sesorg itu, di luar kemampuan HambaNya..)maknanya, apa yang ku hadapi sekarang, hanyalah siulan angin yang ringan, bukan ombak tsunami besar yang melemahkan semngt utk hidup..




yaAllah, tenangkan hatiku dalam ujian yang Kau berikan ni yaAllah..Andai ujian ni, menambahkan lagi rasa cinta dan imanku kepadaMu..tambahkan lagi ujian ni yaAllah.. :') ikhlaskan aku menerima semua yang terjadi....

jika ujian ni, adalah Amarah dan teguran Mu buatku..maka berikanlah aku hidayahMu utk merubah satu perbuatan yang mmg tidak Kau redhai.. :') aku bersujud padaMu ya Allah...

penuhkan hati ku dgn rasa ikhlas dalam menutur stiap kalamMu..berkata2 hanya semata mata ibadah kepadaMu.. mungkin, hati ku merasakan..yang aku tidak kuat utk menempuh ujian ni...tpi, aku benar benar berharap...agar aku dapat menghadapinya dengan tenang..

mungkin...hatiku belum ikhlas lagi menerima ujian dariMu...kuatkan aku ya Allah..ya Rabbana.. :') أستغفرالله..أستغفرالله..أستغفرالله..

wassalam,
dari hati yang benar benar..
mengaharapkan redha..
mendambakan ikhlas dalam setiap amalan..
<3 wallah a'alaam.



نور النور

No comments: